The Critical Thinking Community.
Сайт Фундації критичного мислення (США) — освітньої некомерційної організації, яка сприяє реформі системи шляхом культивування неупередженого критичного мислення. Матеріали, розроблені Фундацією, включають в себе книги, керівництва, порадники, відео й інші навчальні та освітні ресурси.
Khan Academy. Critical Thinking.
Розділ розвитку критичного мислення Академії Хана — некомерційної організації, яка прагне змінити освіту, надаючи через інтернет безкоштовні та якісні знання всім та усюди. Розділ про критичне мислення може навчити навичок чіткого і самостійного мислення, формулювання аргументів, розуміння логічних зв’язків між ідеями.
Статті та інші навчальні матеріали
«Методика розвитку критичного мислення на уроках історії», Олена Пометун.
Частина #01,
Частина #02.
(журнал «Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання», 2012/1-3).
У статтях розглянуто методи роботи з текстами, які вчитель може використовувати на уроці.
«Чим може бути критичне мислення», Метью Ліпман (Matthew Lipman).
Стаття про еволюцію поглядів на критичне мислення, його роль у світовій освіті кінця ХХ — початку ХХІ ст.
Метью Ліпман — заслужений професор філософії та видатний університетський вчений, фундатор Інституту критичного мислення (1987-1997) і діючого понад тридцять років Інституту вдосконалення філософії для дітей (Institute for the Advancement of Philosophy for Children) в Університеті Монтклер.
«Тесты критического мышления: вводный обзор», Евгений Волков.
(научно-практический журнал «Психологическая диагностика», № 3, 2015)
Стаття присвячена ознайомчому опису тестів критичного мислення. Критичне мислення розглядається як мислення вищого порядку на основі двох основних моделей, що описують його найбільш повним чином. Виділяються навчальні тести критичного мислення і власне психометричні тести. Дається аналіз російських і спроб перекладів американських тестів. Зроблена спроба короткого огляду досить розвиненої галузі тестування критичного мислення в США. Матеріал буде корисним для викладачів ВНЗ й усіх, хто цікавиться питаннями вимірювання рівнів розвитку критичного мислення тих, хто навчається.
Євген Волков — працівника Нижегородського державного університету ім. Н.І. Лобачевського.
Книги
«Формування критичного мислення учнів у процесі навчання історії», навчально-методичний посібник, Ірина Бондарук.
Посібник підготовлений авторкою у процесі експериментальної роботи над дисертацією, містить практичні, апробовані вчителями Київської області матеріали, зокрема цікаві інноваційні уроки з нової історії, 9 клас, та опис стратегій критичного мислення.
«Словарь терминов критического мышления». Руководство для обучающего по терминам и концептам критического мышления.
(переклад Richard Paul, «Glossary of Critical Thinking Terms. An Educator’s Guide to Critical Thinking Terms and Concepts»)
Немає коментарів:
Дописати коментар